7 mars 2010

Bort med vintern, fram med våren.

Klockan är halv elva och jag har vaknat. Somnade halv fyra och hade ställt så att mobilen skulle ringa klockan elva, för jag hade ingen lust att sova bort hela dagen idag. Men ljuset mellan mina persienner trängde sig igenom in i mitt rum och vips så vaknade jag nu istället hehe.
Det känns som om våren är här. Åh, jag vill bara att snön ska smälta så att det gröna gräset kan komma fram. Så att man kan börja använda tygskor och tunna jackor.
När solen lyser blir humöret bättre, för när det är vinter och det är mörkt och kallt så blir man ju inte glad för att få gå ut. På morgonen när man går till skolan (såklart är man trött), då ska man ut i kylan och frysa häcken av sig.
Tänk istället att gå ut en morgon när det är vår, fåglarna kvittrar och tussilagorna börjar växa upp vid vägkanterna. Man slipper halka på den jäkla isen och dra på sig den stora feta vinterjackan.
Ge mig vår nu tack!!!

1 kommentar:

emma sa...

haha sötis(L)